środa, 4 czerwca 2014

Moja jedenastka sezonu.

Tak, postanowiłem. Wybrałem najlepszą jedenastkę, ubiegłego sezonu. Może z niektórymi się nie zgodzicie, ale uważam, że warto chociaż własną opinię na ten temat podać. Z niektórymi, na prawdę miałem wielki problem. Przecież tych piłkarzy jest mnóstwo. W końcu klamka zapadła, mam tych najlepszych graczy w głowie, teraz tylko przełożę ich na bloga. No to co zaczynamy. A i jeszcze jedno, postaram się wszystkich w skrócie opisać...


1. Bramkarz
Według mnie najłatwiejszy wybór. Pewnie, że największy postęp zrobił golkiper Atletico Madryt - Thibaut Courtois. Wiele razy ratował zespół w trudnej sytuacji i uważam, że należy mu się ta nagroda. Jest dobry i w powietrzu oraz w strzałach przy słupkach. Swoimi długi rękoma wychwyci prawie każdą piłkę. Śmiałem się, że nie obronił tej petardy Alexisa Sancheza w ostatniej kolejce, ale tego nie dało się złapać czy wybić.
Szkoda, że prawdopodobnie już nie wróci do Atletico, gdyż był wypożyczony z Chelsea Londyn. Jose Mourinho jasno powiedział, że musimy go mieć w teamie, tym samym dał wolną drogę Cech'owi, który może w przyszłym sezonie pojawi się na Vincente Calderon.


2.  Boczny obrońca
 Phillip Lahm, a kto inny. Niebywały charakter oraz najlepsze myślenie na boisku. To czysty Niemiec, który nie błąka się po boisku jak owce na pastwisku. Rozprowadza piłki, gra dołem, górą, co popadnie. Dla mnie to jeden z wzorców do naśladowania. Jego styl bycia jest naprawdę obiecujący. Sam Guardiola, mówi, że nie pracował z nikim tak bardzo inteligentnym. Nie wyobrażam sobie innej pozycji dla niego, on jest stworzony do grania na obronie, a robi to tak perfekcyjnie, że mało kto umie go przejść. Zabija wzrokiem i zabiera piłkę - to cały Bawarczyk.


3. Stoper
Sergio Ramos, wybrałem go z łatwej przyczyny. W tym roku nie da się go nie zapamiętać. Ile on przebieg długości, ile tak naprawdę zrobił kilometrów. Gdy oglądałem, mecze w jego wykonaniu wzrok nie chciał zmieniać pola widzenia. Ten piłkarz mnie zahipnotyzował - powiedziałem. Raz broni się ze swoją drużyną, a kilka sekund później już jest pod bramką rywali. To nie jest kwestia przypadku. To talent połączony z długimi treningami. Oprócz, tego trzeba pamiętać, że to on strzelił dwie bramki w meczu z Bayernem i to on uratował Decime Królewskim. Widać, że strzały głową, po koźle ma opanowane do perfekcji. Zobaczymy, co pokaże na Mundialu...


4. Stoper
Thiago Silva. Najlepszy stoper brazylijski wszech czasów. Jak na niego patrzę, to ciągle wydaję mi się, że jest młody, a w cale przecież tak nie jest. Gra na bardzo wysokim poziomie i wart jest kupę forsy. Nie bez przyczyny, niektórzy mówią na niego światowy defensor. Jest liderem, francuskiej drużyny PSG, w której co roku robi większe postępy. Jest bardzo mądrym obrońcą i gry ma piłkę przy nodze nie bawi się z rywalami. Podaje po bokach, a jak w środku pola znajdzie lukę od razu biegnie na pole karne przeciwnika. Tacy piłkarze rodzą się raz na ćwierć wieku....






Umiesz tak?








5. Boczny obrońca
Aly Cissokho - motor napędowy Liverpoolu. Czy jest jakieś słowo opisujące, człowieka, który w jednej chwili może zmienić bieg wydarzeń na boisku. Świetny w obronie, jeszcze lepszy w ofensywie. Swoimi dobrymi wrzutkami już nie raz kładł bramkarzy na łopatki. Francuz, mimo, że skończył dopiero 22 lata już stał się panem na swojej pozycji, i mało kto może mu zagrozić. Uważam, że w tym sezonie  największe postępy...


6. Defensywny pomocnik
Tutaj najdłużej się zastanawiałem, ale postawiłem na siłę Juventusu. Wybrałem, Chilijczyka, Vidala, o którego walczy prawie każda drużyna Europy. Począwszy od Barcelony, a zakończywszy na Manchester'ze United. To nie bywałe, lecz jest uznawany za gwiazdę Starej Damy, między innymi za piękne indywidualne akcje, które są jego wizytówką. To nie znaczy, że nie lubi podawać. Wręcz przeciwnie, tylko jak nadarzy się sytuacji, podaje, a nóż, może otworzy drogę do bramki. Asystować również lubi. Zobaczymy czy razem z Alexisem Sanchezem i kolegami z reprezentacji wyjdą z grupy na MŚ w Brazylii....


7. Pomocnik
Do wyboru miałem dwie postacie: Modrić i Iniesta. Wybrałem, tego bardziej doświadczonego - Hiszpana. Nie zdobył on prawdzie wiele bramek oraz nie często asystował, nawet nic nie zdobył z drużyną, ale był jedynym piłkarzem ( moim zdaniem) w Barcelonie, któremu nie zabrakło bardzo dobrej dyspozycji. Myślę, że gdyby jeszcze on stracił ten "święty rytm", Blaugrana daleko by nie zaszła. To on podtrzymywał drużynę na duchu i pocieszał w trudnych chwilach. Był nawet nie raz kapitanem, gdy tej funkcji nie mógł spełniać Xavi czy Valdes. Tylko jemu w drużynie zostało to "coś" czyli kosmiczne zagrania oraz przyjęcia piłki nie z tej ziemi. Zagrania, o których "młode talenty" mogą tylko pomarzyć.










8. Skrzydłowy pomocnik
Marco Reus - przez kolegów nazywany rakieta. Nic w tym dziwnego. Wystarczy popatrzeć jak przyjmuję piłkę i co z nią robi. To klasa światowa. Gdy się rozpędzi, trudno mu odebrać piłkę. Zadziorny do samego końca. Nigdy nie odpuszcza i twardo stąpa po ziemii. Dla mnie to fenomen, który lada moment przejdzie do historii...













9. Skrzydłowy pomocnik
Najlepszy Królewski skrzydłowy - Angel Di Maria. Bez jego świetnych kiwek, zagrań czy dośrodkowań, Real nie byłby tą samą drużyną. To spec od wykonywania wrzutek czy rzutów różnych. Tak dobrze podkręconych piłek, które spadają równo na głowę adresata rzadko się spotyka u niego to normalka. Fakt, że czasem, zalicza wpadki, które później drogo go kosztują, ale dla mnie to gwóźdź " programu" . W Argentynie jeszcze nie raz nam pokaże, na co go tak naprawdę stać... Może wykorzysta najbliższą okazję na Mundialu, to będzie świetny prezent dla kolegów z drużyny...

10. Napastnik
Luis Suarez. Pobił wszystkich ( może nie do końca Ronalda). Zrobił wielki krok do przodu. Niektórzy pamiętają go tylko z głupich wybryków, karygodnych fauli, czy nawet brutalnych uderzeń. Wielu nie widzi, w nim tej pięknej harmonii, Zobaczcie, wszystko co daje na boisku, robi z pasją. To wirtuoza, który gdy ma piłkę, zamienia ja na gola. Jest dobry i w bark w bark, i w powietrzu. Z każdej pozycji może zaskoczyć bramkarzy światowej klasy. Swoimi gestami oraz ruchami, co nieco przypomina mi Balotelliego... a Wam?





Wykonaj tak rzut wolny, a wtedy pogadamy, ok?








11. Napastnik
Diego Costa... Już wszystkie pozytywne przymiotniki wykorzystałem, jak w ogóle od niego zacząć? Zadziorny, to fakt, pewny siebie, nie dający za wygraną. Zmienił obywatelstwo na hiszpańskie, aby mógł grać przy boku takich gwiazd, jak Xavi, Torres czy Casillas. Powiedźcie mi, kto go słyszał chociaż raz, dwa czy trzy lata temu. Pojawił się znikąd, a podbił serca tysiącom kibiców. Może, przez kontuzję, która zabrała mu grę w wielkim finale nie pokazał jeszcze wszystkiego, ale gdy zostanie w Atletico ( w 90% ma grać dla Chelsea ) zrobi cuda, przekonacie się o tym, niebawem...

To by było na tyle. Dla mnie i tak zabrakło miejsca dla wielu utalentowanych piłkarzy. Chciałem jeszcze wrzucić , Oezila, Cardozo, Ibra, Terry, Szczęsny i wielu, wielu innych...
No cóż może za rok, gdy znajdę czas. Pokuszę się na kolejną jedenastkę sezonu...

1 komentarz:

  1. Zgodzę się raczej z każdym wyborem. Ja zrobiłbym jeszcze ławkę rezerwową, a na niej z pewnością Koke, może Pirlo. Bardzo ciekawe zestawienie

    OdpowiedzUsuń